Hörredu.

Hörredu, sa jag med rynkade ögonbryn när en av eleverna vägde på stolen trots att jag bett henom att sluta. Hen svarade direkt ”Åh men jag veeeeeeeeeeeeeeeeeeet, vi får inte prata kurdiska, men jag visste faktiskt inte vad det hette på svenska!”. 

Vad har hen mött för puckade lärare tidigare, som förbjudit honom att prata kurdiska med kompisarna? Jag är så avundsjuk på eleverna i min klass, de kan så många språk och kan prata med så många fler människor i världen än vad jag kan. Det enda vettiga måste vara att uppmuntra det. 

Kommentera

