Utvecklingssamtal i förskolan

Det är ämnet för mitt nuvarande grubbel. Hur håller man ett utvecklingssamtal utan bedöma? Hur sätter man upp mål för utveckling, när vi inte får sätta upp mål för vad barnen ska kunna i förskolan? Hur undviker man att värdera barnens egenskaper och personlighet? Hur sätter vi upp mål för verksamheten utifrån barnets behov, istället för att sätta upp mål för barnet utifrån verksamhetens behov, normer och rutiner?

Annonser

En reaktion på ”Utvecklingssamtal i förskolan

  1. Ping: Välkommen – en ny lärarblogg | Anne-Marie Körling

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s