Ett minne.

När jag gjorde VFU i årskurs 3, eller om det var 4, hade jag ett skrivprojekt. Jag hade skrivit inledningar på berättelser som eleverna sen fick slutföra. Jag tyckte att jag var rätt fyndig, när jag skrev inledningen ”Madicken lånar Karlsson på takets propeller. Hon öppnar fönstret, hoppar ut och…”

När lektionen är slut samlade jag ihop elevernas texter och tog med dem till arbetsrummet. Den första berättelsen jag läser är Elias. Han skriver ”Madicken lånar Karlsson på takets propeller. Hon öppnar fönstret, hoppar ut och…dör”.

2 reaktioner på ”Ett minne.

Kommentera

