Busiga barn

Jag har varit med om några riktigt tuffa inskolningar, på olika förskolor och skolor. Barn som varit så fruktansvärt, hjärtskärande ledsna. Med duktiga och varma pedagoger blir det nästan alltid bra till sist, men det är otroligt jobbigt på vägen dit. Men när barnen börjar busa, härja och göra dumheter med busglimten i ögat – då blir jag glad. Idag blev jag själaglad av att ett barn tryckte ner pappershanddukar i handfatet. Vilket tryggt barn, som törs smyga iväg och göra sådant! Jag tog på mig stränga ögonen och sa ”ajaj”, men det var mest pliktskyldigt.

Det finns förstås barn som gör destruktiva saker på grund av att de är otrygga, men det här härliga buset och testandet, DET tror jag är konstruktivt!

Kommentera

