Undervisa och undervisas

Alla som arbetar med undervisning borde med jämna mellanrum utmanas i att lära sig något man inte kan sen innan. Jag lär mig saker hela tiden, om pedagogik, barn, hundar och datorer – men ärligt talat, det kan jag ju en del om redan. Köra bil däremot, det har jag ALDRIG provat. Såhär gick det.

Slutsatser: Jag pratar mycket när jag är nervös. Men framförallt, jag klev ur bilen och kände att jag hade lärt mig något, helt på egen hand. I efterhand hör jag ju min sambos instruktioner och beröm, ändå var känslan att JAG lärt mig. Cred till sambon, som ju faktiskt är två terminer ifrån sin lärarexamen. Imorgon ska jag ge barn förutsättningar så att de känner att de lär sig saker på egen hand. Återkommer med rapport.

Kommentera

