Ser inte så ljust ut

Jag vill så gärna ha jobbet, på den förskola där jag redan vikarierar mycket nu. Det är så irriterande att det ska hänga på om kommunen tillåter en utbyggnad och inte på om jag är tillräckligt kompetent eller inte. Just nu dröjer det med besked från kommunen och jag börjar tappa hoppet.

Ändå som vanligt som solstrålar på jobbet. Tre gosiga pojkar rufsade i mitt hår och Olle säger ”Fröken, du ser ut som Chubaka! Eller nej, som Pomperipossa! Fast hon har lite längre näsa”.

 

Vid maten
Flicka: Det är inte bra att äta för mycket
Pojke: Nej, och det är dumt att betala för mycket.

Kommentera

