Namn

Elev: JÄVLAR vad du har lärt dig alla namn snabbt!

Jag blev glad. Det är otroligt viktigt för mig att kunna möta elever med deras namn, även om jag bara träffar dem några timmar.

 

4 reaktioner på ”Namn

  1. Vi hade en bildlärare som lärde sig allas namn på typ första lektionen… Måste jag säga att jag var hur impad som helst? Inte blev jag mer förvånad över att hon ff kommer ihåg allas namn. Då vikade hon för 4 klasser…*S*

    • Visst betyder det mycket! Jag hade en ridskolefröken som inte lärde sig mitt namn på två år, trots att hon kunde alla andras. Det blev ”Du på Foxy” osv istället.

  2. Jag är helt värdelös på namn. I skolan. På förskolan är det lättare. Det har inget med respekt att göra, bara situationen och hur mitt medvetande funkar.

Kommentera

