Årets sista arbetsdag

Årskurs 6, som sagt. Otroligt roligt, jag gillar verkligen mellanstadiebarnen. Nu får man säga mellanstadium igen, har jag hört. Det är så lätt att prata med dem och även om man behöver ryta i några gånger, så kan man få dem med sig igen.
De ville gärna höra om mina tidigare klasser och jag berättade lite anekdoter sista kvarten.

Så småningom kommer en sammanfattning av mitt första halvår som lärare, jag ska bara hinna tänka efter.

3 reaktioner på ”Årets sista arbetsdag

  1. Anekdoter är bra. Och på något vis universellt förekommande. Alla som någon gång levt har anekdoter, tänker jag. Även vi som inte jobbat så länge.

    Sen är diskussionen om mellanstadiet som ord en lika intressant som svår fråga. Jag brukar använda det lite slarvigt med folk som inte lever i skolvärlden och som antagligen inte skulle fatta om jag inte använde ord de minns från sin egen skolgång. Men det är ju egentligen mest fel av allt.

    Haregötthaj!
    /K

Kommentera

