En liten men viktig möjlighet

Redan imorse visste jag var jag ska vikariera imorgon . Redan klockan 15 hade jag fått kontakt med läraren. Det gör en stor skillnad, jag är glad, jag  ser fram emot det, jag får en liten men viktig möjlighet att förbereda mig. När Jobbsupport ringer klockan 7 och frågar om man kan ta en årskurs 5 klockan 8, då är det bara stress och prestationsångest.

Imorgon ska jag möta 18 sexor som ska göra klart påbörjade arbeten, läsa, träffa elever från årskurs 9 samt få en kort repetition av engelskans imperfekt.  Jag kommer sova gott i natt och inte stressvakna var tionde minut från klockan 5, för att jag tror att telefonen ringer.

Kommentera

