Timvikarie

Och har ingen aning om vart jag ska imorgon, vilka jag kommer att träffa och vad som förväntas av mig. Både tröttsamt och spännande. Imorgon är det den 13e december och jag hoppas bli utringd till en skola som har luciatåg hela dagen.

En reaktion på ”Timvikarie

  1. Visst är det tröttsamt att vara timvikarie och bli utringd tidigt på morgonen. Spännande visst, men samtidigt blir det en form av sterss för man kan inte förvereda sig på vad som ska hända under dagen. Man läser en dagsplanering då man kommer kl 8.00 och sedan gör man det bästa man kan utan chans att förbereda sig så att arbetet blir riktigt bra så som man vill. Men nu är ju jag en kontrollfreak också så det kanske är det som är felet? Det skulle vara skönt att ha ett längre vikariat i en klass kan jag känna ibland så att man har en chans att lära känna barnen ordentligt och hitta rutiner för just den klassen.

Kommentera

