Önskelista

Mina ettor fick skriva önskelistor idag, om de inte ville jobba i sina vanliga böcker. Flera gick igång på den idén och blev väldigt motiverade att skriva och insåg själva att det måste vara läsligt om någon ska förstå vad de önskar sig.

Tage 7 år:

– jungelego

– massvin

– transformer

– bestema öve familen.

En annan elev delade upp sitt papper i tre spalter, mycket noggrant. Spalterna fick rubrikerna

Moste ha, skule vilja ha och behöver inte. Spalten med ”moste ha” fylldes snabbare än ”behöver inte”, kan jag avslöja.

En tredje elev kom och sa

– Jag vill ha en överstrykningspenna.
– Jaha, jamen vänta här, jag har nog någon i min väska.
– Nej men jag vill HA en överstrykningspenna.
– Du kan få låna en, annars får du stryka över med vanlig färgpenna.
– JAG VILL HA EN ÖVERSTRYKNINGSPENNA I JULKLAPP MEN DU MÅSTE SKRIVA HUR DET STAVAS!   DU ÄR FAKTISKT LÄRARVIKARIE!!

2 reaktioner på ”Önskelista

Kommentera

