Fortsätta skriva

Skrivandet har gått på rutin de senaste fyra åren. Seminarieanteckningar, hemtentor, salstentor, uppsatser, examensarbete, motioner till Lärarförbundet SK och en massa annat vars mall var enkel att följa. Jaha, tänkte jag, vad vill Gunnar att jag ska skriva på den här hemtentan då? kunde jag fråga mig och svara på. Så skrev jag det. Hittade på exempel som lät bra, analyser som lät bra. Till och med i mina VFU-rapporter hittade jag på en del, för att jag förstod vad de var ute efter. Gärna skulle man innan varit omedveten om könsstrukturer och efter kursen med VFU så skulle ögonen ha öppnats och det skrev man om. VG och guldstjärna.

Nu då? Nu fortsätter jag skriva utan mall och utan VG. Kanske helt utan respons. Det är roligt!

Kommentera

