Att vikariera

Jag vikarierar ganska mycket, mest på förskolor. Jag samlar pedagogiska idéer, skräckexempel och relationer. Lönebonusen består också i barnens ord och hur de bemöter mig. Jag tänkte använda bloggen för att spara dem.

Här är de senaste:

Maja 3 år: Johanna, du är så söt att jag går sönder.

—-

Jag hade en tröja med en katt på mig, det brukar gå hem med mönster och roliga halsband när man ska sälja in sig hos barn, så det var ett medvetet val på morgonen. En sexårig flicka visar att de inte är så lättköpta.
Flicka: Är det där en katt på din tröja?
Jag: Ja, vad roligt att du såg det.
Flicka: Den har ingen hals. Det är ingen katt.

—-

Pojke 5 år: Johanna en gång var jag sjuk.
Jag: Ojdå. Är du frisk nu?
Pojke: Ja, jag fick äta pupiller.

Kommentera

